ÍME A MEGÚJULT LEXUS LS

A MEGÚJULT LEXUS LS EURÓPAI PREMIERJE

A Lexus szeptemberben bemutatta Európában a továbbfejlesztett LS szedánját, amelynek technológiái, felszereltsége és dizájn-megoldásai még inkább kihangsúlyozzák az autó zászlóshajó-státuszát. A megújult modell októbertől kapható az európai piacokon.

A Lexus International elnöke, Koji Sato elmondta: “Az LS fejlesztése során arra törekedtünk, hogy még finomabbra csiszoljuk az autó már eddig is kivételes csendességét és kényelmét, ami a legelső generáció – és egyben a Lexus márka – színre lépése óta fémjelzi az LS modellt.


  

  
     hero 2020 new ls
A MEGÚJULT LS
  • A Lexus zászlóshajójának legújabb változata
  • Az LS 500h Multi Stage Hybrid továbbfejlesztett akkumulátorvezérlésének köszönhetően az autó mind a városban, mind a nyílt országúton még simábban adja le teljesítményét
  • Új technológiák segítenek még magasabb szintre emelni az autó kifinomultságát, komfortját és biztonságát
  • Teljesen automatizált parkolást segítő rendszer
  • Lexus Connectivity: Okostelefon-integráció az Apple CarPlay™*1 és az Android Auto™*1segítségével
  • A Lexus először alkalmaz egy új fényezési technológiát és árnyalatot, a Jég Ezüstöt, ami még határozottabb árnyék- és fényhatásokat kelt
  • Az utastér kialakítását a tradicionális japán díszművesség ihlette
TÖBB ERŐ, MÉG KISIMULTABB MENETTELJESÍTMÉNY
Az LS 500h elképesztően sima, kifinomult és könnyed teljesítmény-leadását olyan műszaki megoldásokkal sikerült tovább tökéletesíteni, amelyek nagyobb mértékben vonják be az autó hajtásába a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort.

A fejlesztés során a Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy az elektromotor gyakrabban és hosszabb időn át működjön. A fókuszban az a minőségérzet állt, amit az utasok a “normál” autózás során (vagyis az úton töltött idő mintegy 90 százalékában) tapasztalnak, és amit kismértékű gázadások és enyhe gyorsítási G-erők jellemeznek.

A változtatások eredményeképpen a gyorsítás simábbá és egyenletesebbé vált, miközben javult a jármű stabilitása, és tovább csökkentek a hirtelen G-erők. Ezzel nemcsak a városi autózás vált kényelmesebbé, hanem a kanyargós utakon is komfortosabb lett az utazás, sőt az LS még a meredek emelkedőkön is szinte észrevétlenül gyorsul. A sima és erőteljes gyorsításhoz elég egy apró nyomás a gázpedálon.

Mivel a hibrid akkumulátor nagyobb szerepet kap a hajtásban, a benzinmotor alacsonyabb fordulatszámon működhet, ami tovább csökkenti a zajszintet – például akkor, amikor az elektromos hajtással megtett útszakasz végén újra beindul a benzinmotor.
MENETKOMFORT

  

  
    1 new ls
Az LS mindig is híres volt a lehető legkényelmesebb rugózásáról, amit a mérnökök most még tovább finomítottak a gumiabroncsok, az adaptív felfüggesztés (AVS), a kanyarstabilizátorok, sőt az ülések konstrukciójának tökéletesítésével.

A gumiabroncsok oldalfalának függőleges irányú merevségét sikerült anélkül mérsékelni, hogy az rontotta volna a defekttűrő képességet, így a gumik nagyobb mértékben kiveszik a részüket az útegyenetlenségek kisimításából.

Az AVS-ben új lineáris mágnesszelep működik, és a vezérlőszelepben nagyobb lett az átfolyó csatorna, ami növeli a lengéscsillapítók változtatható működési tartományát, jobb teljesítményt nyújtva az egyenetlen útfelületeken. Mindez nemcsak a rugózási komfortot javítja, hanem jobb kormányreakciót és menetstabilitást is biztosít. A kanyarstabilizátorok merevségének módosításával javult a terhelésátadás a karosszéria bedőlésekor, vagyis az autó kényelmesebb pozícióban marad a kanyarokban, és tökéletesebben követi a vezető által kijelölt ívet.

Az ülések minősége erősen meghatározza a vezető és az utasok komfortérzetét, ezért a Lexus új uretán üléspárnázást alkalmazott, amit lágyabb felső réteg borít, emellett pedig mélyebb réseket alakítottak ki az üléspárna/háttámla és az oldalsó párnázat találkozásánál. Az eredmény: nagyobb kényelem, kevesebb vibráció és jobb tartás.
TELJESEN AUTOMATIZÁLT PARKOLÁST SEGÍTŐ RENDSZER
A Lexus mindent megtesz azért, hogy az LS tulajdonosa gond nélkül állhasson be a parkolóhelyekre a teljesen automatizált parkolást segítő rendszer segítségével, ami most jelenik meg először a Lexus LS 500h limuzin kínálatában. Ez első olyan Lexus-rendszer – és ebben a tekintetben a teljes luxusautó-szegmensben is egyedülállónak számít –, ami memória funkcióval is rendelkezik, megjegyezve a vezető által gyakran használt helyek apró részleteit, hogy a parkolási manőver még egyszerűbb legyen.

A rendszer minden eddigi Lexus parkolóasszisztensnél fejlettebb: önállóan kezeli a kormányt, a gáz- és fékpedált és a sebességváltót, biztonságosan és precízen végezve el a parkolást. Ráadásul minden azonnal történik, ami azt jelenti, hogy az LS minden piaci vetélytársánál gyorsabban képes beállni egy parkolóba.

Miután felmérte a parkolóhelyet, a rendszer a távolságmérő radarokkal és a Panorámamonitor kamerájával 360 fokos képet alkot a környezetről, hogy felderítse az esetleges akadályokat. A berendezés automatikusan kiszámítja a leghatékonyabb és legbiztonságosabb parkolási manőver nyomvonalát, és a távolság csökkenésével mérsékli a sebességet. A központi kijelzőn megjelenő, élő videokép és a jól áttekinthető grafikák folyamatosan tájékoztatják a vezetőt.

A rendszer működését nem befolyásolja, hogy a parkolóhelyet kijelölték-e felfestett vonalakkal, vagy hogy a szomszédos helyeken esetleg nem állnak más autók.
ÚJ BIZTONSÁGI ÉS VEZETÉSSEGÍTŐ TECHNOLÓGIÁK
A megúlt LS technológiái még magasabb szintre emelik a biztonságot, és hatékonyabban segítik a vezető munkáját. Az autóban mostantól megjelenik a Lexus RX-ből már ismert BladeScan™ technológiájú AHS (Intelligens távolsági fényszórókapcsolás), amelyben egy gyorsan pörgő tükör vetíti ki a LED-ek által kibocsátott fénysugarat, tökéletesebben és szélesebben megvilágítva az utat, mint a jelenlegi LED-rendszerek.

Az autóban egy új belső digitális visszapillantó tükör is bemutatkozik, amely a tolatókamera valós idejű képét közvetíti.  Így a kilátást nem korlátozzák a fejtámlák vagy a hátsó utasok, ráadásul a kép éjszaka vagy esőben is tisztább, mint egy hagyományos tükörből nézve. A vezető átkapcsolhat az optikai üvegről a digitális kijelzőre, aminek az alsó peremén lévő érintőikonokkal szabályozhatja a kép fényerejét, illetve a le/fel és jobb/bal pozícióit.

A további fejlesztések közé tartozik a digitális panoráma nézetes parkolást segítő rendszer (gyalogos érzékelővel) akárcsak az, hogy amikor az Ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (PCS) vészfékez, a biztonsági öveket (az övelőfeszítő kiegészítéseként) elektromotorok húzzák feszesre.
ÚJ MULTIMÉDIA RENDSZER

  

  
    2 new ls
A megújult LS megkapta a Lexus legújabb generációs multimédia rendszerét, amelynek funkcionalitása és továbbfejlesztett kezelőfelülete egyszerű, ösztönös kezelhetőséget biztosít.

A rendszer egy új 12,3 colos érintőképernyőről irányítható, ami a műszerfal tetején, a vezetőhöz közel – és felé fordítva – helyezkedik el. Ezzel a megoldással a különböző magasságú és testalkatú emberek sokkal természetesebb mozdulattal érhetik el a képernyőt, amit a mérnökök úgy pozícionáltak, hogy ne lógjon bele a szélvédő alsó pereme által határolt látószögbe.

A funkciók közt immár a problémamentes okostelefon-integráció is szerepel az Apple CarPlay™*1 és az Android Auto™*1 segítségével, így a népszerű navigációs, szórakoztató és üzenetküldő alkalmazások az autó multimédiás érintőképernyőjén keresztül is használhatók*2.

Az Android Auto rendszerrel a Google Assistant és a Google Maps*1 is elérhetővé válik, és személyre szabott információk állnak rendelkezésre a felhasználó naptárja, korábbi aktivitásai és preferenciái alapján.

Az Apple CarPlay a jármű multimédia kijelzőjén jeleníti meg a felhasználó saját iPhone®*1 készülékének kezelőfelületét. Az iPhone csatlakoztatásával egyszerűbbé válik az útvonaltervezés, a hívások kezelése, az üzenetek küldése és fogadása a Siri® rendszeren keresztül, illetve olyan alkalmazások is elérhetővé válnak, mint a Spotify, az Audible és az Apple podcastok.

Az érintőképernyőn megjelenik egy új gomb is, ami azonnali hozzáférést biztosít a gyakran használt funkciókhoz, például az ülésállításhoz vagy a kormánykerék fűtéséhez.

A kormánykeréken elhelyezett, egységes fekete színű kapcsolók új, kontúros kialakítása megkönnyíti a használatukat. A klímaberendezés kezelőpaneljének zongoralakk fekete fényezése jobban beleillik az utastér egységes megjelenésébe.
KÜLSŐ FORMATERV

  

  
    3 new ls
A Lexus különféle stíluselemekkel egészítette ki az LS dizájnját, még hatásosabban kihangsúlyozva az autó erőt és eleganciát sugalló kiállását. A formatervezők átrajzolták az első lökhárító alakját, az orsó formájú hűtőrács belső felületeit pedig sötét metálfényezéssel díszítették. A fényszórót keskenyebb, három vetítőlencsés egységre cserélték, amelyben elfér az új BladeScan™ AHS rendszer és az L-alakú nappali menetvilágítás is. A SUPREME felszereltségű modellváltozatokat új, kontrasztos fekete/csiszolt felületű, 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal szerelik fel.

A lökhárító alsó részén elhelyezett kisebb légbeömlők kijjebb kerültek és szögletesebbek lettek, kihangsúlyozva az autó szélességét és határozott kiállását. Ez a hatás még erőteljesebben érvényesül az LS F SPORT változatnál, ahol a légbeömlők körülölelik a lökhárító sarkait. Szintén az F SPORT sajátossága, hogy a hűtőrács belső része tompán csillogó fekete fényezést kapott, a fekete keréktárcsákat fekete kerékagy-borítás egészíti ki, a hátsó lámpatesteket pedig zongoralakk fekete keret öleli körül.
ÚJ, MODERN FÉNYEZÉS
A Lexus egy új fényezési technológia alkalmazásával alkotta meg a Jég Ezüst árnyalatot, amelynek csillogása és mély árnyékai gyönyörűen kidomborítják a karosszériaelemek kontúrjait. Az utastérben mindezt az új Nishijin és Haku kézműves kidolgozású dekorációs elemek egészítik ki. (részletek lent)

A festéket ultrahangos technológiával hordják fel egy mikron vastagságú rétegben, így benne lévő alumíniumrészecskék sűrűbben és egyenletesebben terülnek szét a felületen, ahol hibátlanul, tükörszerűen csillognak. Ehhez természetesen már az alapozó réteget, a pigment- és lakkrétegeket is a lehető legsimábbra kell készíteni.
KÉZMŰVES TECHNOLÓGIÁVAL KIDOLGOZOTT DEKORÁCIÓS ELEMEK

  

  
    4 new ls
A Lexus-dizájn híres arról, hogy harmonikusan olvasztja magába a tradicionális japán díszművesség és esztétika modern megoldásait. A megújult LS esetében két időtálló művészeti vonal is meghatározó volt az utastér atmoszférájának kialakításában.

Az opcionális Nishijin és Haku ajtópaneleken fekete és ezüst szálak fonódnak össze organikus mintázattá, amit a holdfényben csillogó hullámverés inspirált. A szövés és fémmegmunkálás ilyen jellegű elegyítése gyakori a japán művészetben, amely mindig is előszeretettel használt fel különféle anyagokat a természet szépségének formába öntésére.

A Nishijin gyökerei a japán előkelőségeknek szánt anyagok készítéséig nyúlnak vissza. A fémfóliát washi-papírra terítik és keskeny csíkokra vágják, így alakítva ki azt a lapos fonalat, ami a szövés után kiadja az ezüstszálak csillogó hullámhatását. A megújult LS ajtópaneleit díszítő elemek tökéletesen illenek a kilincsek körül látható Haku betétekhez. A Haku egy több mint 400 évre visszatekintő kézműves módszer, amelyben a fémfóliát egy-két mikron vastagságra kalapálják. A takumi mesterek által kézi munkával elkészített bevonat ugyanolyan finoman és sejtelmesen csillog az LS-ben, mint a szelíd holdfény egy nyári éjszakán.

Az új Lézermetszésű Nyitott Pórusú Kőris betét valódi fából készül, amit addig szárítanak, míg a mintázata erőteljesen ki nem rajzolódik. Ez erős kontrasztot alkot az alatta levő ezüstmetál réteggel, amit rendkívül precíz lézermetszés tár fel.
*1 Az Apple és az iPhone az Apple Inc. vállalat USA-ban és más országokban bejegyzett védjegye. Az Apple CarPlay az Apple Inc. bejegyzett védjegye. Az Android, az Android Auto, a Google Maps és a Google Assistant a Google LLC bejegyzett védjegyei.

*2 Az Apple CarPlay és az Android Auto elérhetősége piaconként változhat. Az Android Auto™ alkalmazás a Google Play-ben Magyarországon jelenleg nem elérhető. A Lexus nem felel az Android Auto szolgáltatásért.