Copy of The All New ES Hero Image

BEMUTATJUK A MEGÚJULT ES MODELLT!

Íme a megújult Lexus ES 300h, mely megannyi műszaki újdonságával biztosítja pozícióját a szedánok piacán. A legújabb ES modellben elérhetővé vált a BladeScan Type AHS technológia és könnyebben kezelhetővé tettük az érintőképernyőt, valamint az autót továbbfejlesztett Lexus Safety System+ biztonsági csomaggal szereltük fel.

KIVÉTELESEN CSENDES

Az autó 1989-ben, az első generációs LS zászlóshajó szedánnal együtt jelent meg, és azóta is a Lexus-paletta meghatározó modellje. Csendes futásával, elképesztő kényelmével és térkínálatával a Lexus ES már hosszú ideje lenyűgözi vezetőit és utasait. Bevezetése óta összesen több mint 2,65 millió darab talált belőle gazdára a világ több mint 80 országában.

A Lexus modellekre hagyományosan jellemző, kivételesen csendes működést és kiváló rugózást sikerült még magasabb szintre emelni, és kifinomult megoldások fokozzák az autó kényelmét. A fejlesztések eredménye minden vezetési helyzetben érezhető; nemcsak az autó általános komfortjában, hanem a gyorsítás, a fékezés és a kormányzás finom, közvetlen összhangjában is. A Lexus mérnökei a lehető leglineárisabb visszacsatolásra törekedtek, éreztetve, hogy a jármű pontosan követi a vezető szándékait. A fejlett technológiák segítségével tovább növelték a hátsó felfüggesztés bekötési pontjainak merevségét, így a szerkezet kiemelkedő menetstabilitást biztosít az olyan menethelyzetekben is, mint például a nagy sebességű sávváltás. Emellett az ES F SPORT kivitelben a csúcstechnológiás adaptív változó felfüggesztéshez (AVS) új állítóművet terveztek, ami a szélesebb tartományú és lágyabb csillapítás révén kiemelkedő menetkomfort mellett is minden helyzetben pontos kormányzást biztosít. Az ES-ben innovatív biztonsági technológiák is működnek; ilyen például a továbbfejlesztett Lexus Safety System+ rendszer, amely a még biztonságosabb autózás élményét szolgálja. A Lexus ES megújulására az újonnan tervezett egyedi hűtőmaszk és a fényszórók, valamint a belső térben megjelenő új színek teszik fel a koronát.

  •         Parallax Image 1 Adoption of advanced linear solenoid AVS

    A MEGÚJULT ES

    FEJLETT, LINEÁRIS ELEKTROMÁGNESEKKEL MŰKÖDŐ AVS

    • Új állítómű az F SPORT változat felfüggesztésében.
    • Az állítóműben megnőttek az olajáteresztő furatok, így már kis elmozdulások esetén is megfelelő a csillapító erő (szélesebb a szabályozott csillapítási tartomány), ezért a szerkezet a szélesebb tartományú és lágyabb csillapítás révén nemcsak kiemelkedő menetkomfortot, hanem minden helyzetben pontos kormányzást biztosít.

  •         Parallax Image 2 Higher rigidity rear suspension braces

    A MEGÚJULT ES

    SZILÁRDABB HÁTSÓ FUTÓMŰ BEKÖTÉSI PONTOK

    • A hátsó futómű bekötéseinek duplafalúvá alakításával a teljes rendszer torziós és oldalirányú merevsége is jelentősen nőtt. Ennek hatására javult a rugózási kényelem, ugyanakkor az autó érezhetően stabilabban viselkedik az olyan szituációkban, mint például a nagy sebességnél végrehajtott sávváltás.

  •         Parallax Image 3 Improved brake controllability

    A MEGÚJULT ES

    PONTOSABB FÉKSZABÁLYOZÁS

    • Az elektronikusan szabályozott fékrendszer beállításainak finomításával sikerült tovább javítani a fékszabályozást.
    • A fékpedál taposófelületének alakja megváltozott, amitől a vezető stabilabbnak érzi a hatást, amikor a pedálra lép.
    • A pedálcsatlakozás bekötési pontjainak áttervezésével a fékpedál oldalirányú merevsége is érezhetően javult.

KÜLSŐ

Az ES tervezői még tökéletesebbre csiszolták azt a minőségérzetet és eleganciát, amit a modell vásárlói mindig is sokra értékeltek. Az autó külső megjelenése modernebb lett, ami elsősorban az újonnan megformált hűtőrácsnak és fényszóróknak köszönhető.

        Parallax Image 1 Newly designed front grille

KÜLSŐ

ÚJ FORMAVILÁGÚ HŰTŐRÁCS

Az ES megőrizte jellegzetes egyéniségét, ám a hűtőmaszk megújult: az L-alakú elemekből kirajzolódó hálóminta olyan hatást kelt, mintha oldalirányban áramlana, miközben kiemelkedik a síkból.

        Parallax Image 2 Newly designed headlamps

KÜLSŐ

ÚJ FORMAVILÁGÚ FÉNYSZÓRÓK

Az egylencsés fényszórókkal szerelt modellekbe új kompakt egységek kerültek, míg a három fényforrású, BladeScanTM rendszerrel felszerelt adaptív távfényvezérlésű (AHS) változatokban új, karcsú világítóegységek biztosítják a tökéletesebb fényelosztást és látványosabb megjelenést.

        Parallax Image 3 Newly designed wheels

KÜLSŐ

ÚJ FORMAVILÁGÚ KERÉKTÁRCSÁK

  • A 17" keréktárcsák megvastagított küllővégei jól kihangsúlyozzák a csiszolt felületek csillogását. A küllők V-alakú elrendezése sportos hatást kelt.
  • A 18" keréktárcsák többtengelyes elrendezésű küllőin a csiszolt felületek és a fekete festés kontrasztja erősíti a luxus érzetét.
  • Az F SPORT változatokhoz kínált 19" keréktárcsák fényes fekete festése a hűtőmaszk fényezésével harmonizál.

UTASTÉR

A belső térben egy új árnyalat, az Őszi dió teremt egyszerre meghitt és modern hangulatot. A Lexus emberközpontú szemléletéhez híven az utastér minden megoldása a könnyű kezelést szolgálja, legyen szó akár a multimédia rendszer érintőképernyőjéről vagy a kormánykeréken elhelyezett gombokról.

        Parallax Image 1 Multimedia system

UTASTÉR

MULTIMÉDIA RENDSZER

  • A multimédia rendszer immár érintőképernyővel működik. A Lexus emberközpontú megközelítését szem előtt tartva a mérnökök gondosan kimérték az új kijelző optimális távolságát és állásszögét: a jobb használhatóság érdekében a képernyőt több mint 100 mm-rel közelebb hozták a vezetőhöz, és közel öt fokkal megdöntötték, hogy a legtávolabbi szögleteit is könnyű legyen elérni.
  • Az igényesebb megjelenés és a jobb kezelhetőség érdekében a kijelző felülete üvegből készül.

        Parallax Image 2 Ornamentation

UTASTÉR

DÍSZÍTÉS

Az újonnan kidolgozott Fekete erdő és Barna erdő árnyalatban megrendelhető diófa betétek hamisítatlan luxusról árulkodnak.

        Parallax Image 3 New interior colors and refreshed styling

UTASTÉR

ÚJ UTASTÉRI SZÍNÁRNYALATOK ÉS STÍLUSELEMEK

  • A megújult modellel bevezetett Mogyoróbarna mellett az utastér kínálatában megjelenik egy másik barna árnyalat, a szürkésebb tónusú Őszi dió is.
  • Az F SPORT változatokhoz most Fehér belső szín is választható, ahol az ülőfelületek színe Fehér a háttámlák azonban a még sportosabb hatás érdekében Fekete színűek.

A LEGMODERNEBB AKTÍV BIZTONSÁGI TECHNOLÓGIÁK,
KÖZTÜK A LEGÚJABB LEXUS SAFETY SYSTEM+

A Lexus folyamatosan fejleszti biztonsági technológiáit, mivel a vállalat - és vele együtt a mobilitásra alapozott társadalom - fontos célkitűzése a közlekedési balesetek felszámolása. A Lexus kiemelten fontos feladatként kezeli a legmodernebb biztonsági technológiák kidolgozását és gyors bevezetését, ezért zászlóshajó modelljeiben aktívan alkalmazza ezeket az élvonalbeli megoldásokat. Ezáltal a vállalat értékes tudásra és tapasztalatokra tesz szert, és erre támaszkodva hatékonyabban fejlesztheti a széles körű bevezetésre szánt rendszereket, amelyeket a tervek szerint minden autójában meghonosít. Jó példa erre az ES modellben is működő Lexus Safety System+. A rendszer változatlanul a korábbi egylencsés kamerát és a milliméteres hullámhosszú radart használja, de olyan új funkciókat is kínál, mint például a vészhelyzeti kormányzási asszisztens, és a tervezők az autó sávfelismerő képességeit is továbbfejlesztették. Ezek a tökéletesítések is azt szolgálják, hogy a Lexus segítsen megelőzni a közlekedési baleseteket és a halálos kimenetelű ütközéseket, mérsékelve az autóvezetők terhelését, és olyan vezetéssegítő rendszereket fejlesztve ki, amelyek természetesebb, biztonságosabb autózást kínálnak. Ennek jegyében a digitális visszapillantó rendszer kameráit is tovább modernizálták, jelentősen csökkentve a LED-fények vibrálását és javítva a képminőséget, ami immár éjjel és nappal egyaránt remek látási viszonyokat biztosít.

  •         Parallax Image 1 Lexus Safety System

    LEXUS SAFETY SYSTEM+

    • A sáv- és nyomtartást segítő rendszer (LTA) sávfelismerő funkciója – egy fejlett vezetéssegítő funkció, amely kormányzási beavatkozással is segít a forgalmi sáv középvonalának követésében – most még tovább fejlődött. A rendszer hatótávolságát mesterséges intelligencia alkalmazásával sikerült megnövelni, így a kormányzási asszisztencia még finomabb és folyamatosabb lett.
    • A sebességet a közelgő kanyar ívének megfelelően szabályozó funkció is megjelent a minden sebességtartományban működő, dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika szolgáltatásai között; ez a tempomat az autópályákon és egyéb utakon folyamatosan tartja a követési távolságot a Lexus és az előtte haladó jármű között, automatikusan gyorsítva vagy lassítva az autót a beállított sebességtartományon belül.
    • Az automatikus távfény érzékeli az elöl haladó vagy szembejövő járműveket, és önműködően vált a távolsági és a tompított világítás között.
    • A közlekedési tábla felismerő rendszer (RSA) egy kamerával figyeli az jelzőtáblák információit, megjelenítve azokat a jármű multiinformációs kijelzőjén.

    A megújult ES-ben számos fejlett biztonsági megoldás működik. Ilyen például az ütközés előtti biztonsági rendszer, mely egy milliméteres hullámhosszú radar és monokuláris kamera segítségével méri fel az ütközésveszélyt. Továbbá, idetartozik még a panoráma nézetes parkolássegítő rendszer, amivel a vezető biztonságosan áttekintheti a jármű teljes környezetét, míg az újgenerációs parkolószenzor a tolatókamera, a holttérfigyelő rendszer és a szenzorok által érzékeli a környezetet, és szükség esetén (úton lévő tárgy, jármű, vagy a magasabb felszereltségeknél gyalogos) veszélyeztetése) közbelép.

  •         Parallax Image 2 BladeScan AHS

    LEXUS SAFETY SYSTEM+

    BLADESCANTM AHS

    A Lexus RX és a Lexus LS után immár az ES modellben is megjelenik a BladeScanTM AHS; ez egy fejlett adaptív fényszórórendszer, amelyben tükörlemezkék pörögnek nagy sebességgel a LED fényforrások előtt, így világítva meg a jármű előtti útszakaszt. A 'beégett kép' effektus biztosítja, hogy a fény állandónak látszik, és a BladeScanTM AHS a tükörlapok forgási sebességének és a LED szegmensek be- és kikapcsolásának szinkronizálásával a rendszer precízen szabályozza a fénycsóva alakját. A hagyományos AHS rendszernél jóval finomabb fény-árnyék elhatárolást biztosító fényszóró megnöveli az erős fénnyel megvilágított terület nagyságát, lehetővé téve, hogy a vezető hamarabb észlelje a gyalogosokat és az útjelzéseket – anélkül, hogy elvakítaná a szembejövő autók vezetőit.

  •         Parallax Image 3 Digital Side view Monitors

    LEXUS SAFETY SYSTEM+

    DIGITÁLIS VISSZAPILLANTÓ RENDSZER

    A digitális visszapillantó rendszert szintén sikerült továbbfejleszteni. Az interferencia-hatást csökkentő eljárás segíti a pontosabb képek megjelenítését akkor is, amikor napos és árnyékos részletek keverednek, a digitális zajszűrő pedig tisztább képet biztosít. Az új rendszer további előnye, hogy a LED-fények vibrálása is csökkent.