Mivel a Lexus professzionális felhasználói vigyáztak munkaeszközükre, magától értetődő, hogy a karbantartásokat kizárólag hivatalos márkaszervizben végezték el. A lényeg azonban most jön: 760 ezer km megtétele alatt nem volt meghibásodás, a hibrid ES mindig időben elérte úti célját. A kopó-fogyó alkatrészeket persze rendszeresen cserélték, de éppen ez volt az autó makulátlan teljesítményének záloga. Ha ránézünk a szerviztörténetre, tanulságos történet rajzolódik ki a szemünk előtt.
Az első olyan esemény, amely nem az időszakos karbantartás tételei közé tartozik, 212 ezer km-nél történt, ekkor ugyanis már csíkosan törölt az ablaktörlő, ezért a lapátokat cserélték. Újabb eseménytelen 100 ezer km következett, majd 318 ezernél a fékbetétek zajcsillapító lemezének a cseréje vált indokolttá – hibát ez sem okozott, de az elegáns és csöndes Lexusban még az enyhén zajossá váló fék is tolakodónak hallatszott. 433 ezernél egy másik apróság miatt ismét a fékhez kellett nyúlni, ezúttal a hátsó fékdugattyú tömítése vált csereéretté.
Az első lengéscsillapítóknak 483 ezernél köszönték meg az addigi közreműködést, majd 524 ezernél megint jött egy filléres javítás: a géptető zárrúdjának cseréje vált indokolttá. Az eddigi legnagyobb beavatkozás az 537 ezernél elvégzett kötelező szerviz során történt, hiszen cserélték az első fékbetéteket és tárcsákat, valamint az első kerékcsapágyakat is. A fékrendszer elemei azért bírták ilyen szélsőségesen hosszú ideig, mert az ES 300h-ban a Lexus negyedik generációs hibrid rendszere dolgozik, amely a fékezés jelentős részét megoldja regeneratív fékezéssel, azaz a hidraulikus féket megkerülve a villanymotorral lassít, és közben tölti a hibrid akkumulátort. A hátsó fékbetétek 552 ezerig bírták, majd 614 ezernél ismét az ablaktörlő lapátok következtek. Újabb jelentéktelen és a működést nem befolyásoló hibára 714 ezer km-ig kellett várni, amikor a bal első kerékben a guminyomás-érzékelő rendszer jeladóját kellett cserélni. Társai a másik három kerékben köszönik, ma is jól vannak.
A hibrid rendszer elemei kifogástalanul működnek az autó átadása óta, és az üzemeltető cég munkatársai elmondták, hogy más cégek prémiumtermékeit is használják, de a Lexus megbízhatóságának és takarékosságának egyik sem ér a közelébe. Éppen ezért egyelőre nem tervezik az ES300h leváltását. Szeretnék látni, amikor a számláló átfordul egymillió km-re. Ekkor a Lexus lengyel vezérképviseletének adják el az autót, akik a székházuk előtt fogják azt kiállítani.
A történetnek itt még nincs vége: ugyanis a napokban mutatták be Magyarországon e modell utódját. Az új ES-ben szintén elérhető lesz ennek a hibrid hajtásnak a továbbfejlesztett, hatodik generációs változata, amely – bár ennél megbízhatóbb már nehezen tud lenni -, lendületesebb dinamika mellett ígér még takarékosabb működést.