KOMPAKT CROSSOVER TANULMÁNY

A TANULMÁNY

 

Az UX új fejezetet nyit a Lexus formatervezésének történetében: ez az újszerű, négyüléses városi crossover majdnem olyan brutális megjelenésű, mint egy vérbeli off-roader, ám hasmagassága alacsony, és a vezető úgy ül benne, mint egy kupéban.

EGYBEOLVADÓ FORMÁK

 

A formatervezés vezérlő elve a 'kifordított' építési mód, ami erős szinergiát teremt a külső és a belső stílus között. Az autó hátsó részén a karosszéria egybeolvad az utastérrel, így formázva meg a hátsó üléssor fejtámláinak struktúráját.

FELVILLANYOZÓ STÍLUS

Az innovatív részletmegoldások is a 'kifordított' koncepciót követik. Az L-alakú nappali menetfény szinte keresztüldöfi a fényszórótestet. A hátsó légterelővel egybeépített hátsó világítás erős háromdimenziós hatást kelt.

FORRADALMI ÖTLETEK

Még az UX kerekei is formabontók: a keréktárcsa küllőinek vonala szinte megszakítás nélkül folytatódik a lézermetszésű gumiabroncs oldalfalában, azt a benyomást keltve, mintha a keréktárcsa és a gumi egyetlen darabból készült volna.

ERŐTŐL DUZZADÓ ELEGANCIA

Az egymással szerves egységet alkotó, erősen domborított karosszériaelemek egy klasszikus sportautó hangulatát idézik. A Lexusnál egyedinek számító építési mód nem egyetlen határozott karaktervonallal, hanem a karosszéria egészével hangsúlyozza ki az autó horizontális dizájnját. Ezt a hatást tovább fokozza a látványosan elnyújtott motorháztető és az, hogy a tervezők erősen hátratolták a kabintető legmagasabb pontját.

ÜLJÖN BE AZ UX VOLÁNJA MÖGÉ!

 

Az utastér első traktusa nemcsak kifinomultságot sugall, hanem a lendületes vezetés élvezetét is. A hívogató második üléssort hátrafelé nyíló ajtók fogják közre; a kabin kontrasztos színvilága egy luxus-SUV hangulatát és tágasságát idézi.

 

MERÉSZ ÉS MEGLEPŐ

A hagyományos műszerfal helyén erőteljes, szögletes, egymást átfedő és egymásba olvadó formákat látunk, amelyek izgalmas fény-árnyék hatásokat keltenek. A műszerfal mindkét végén elhelyezett kijelzőkön futó video mutatja a külső visszapillantó kamerák által közvetített képet.

MINDIG KAPCSOLATBAN

A fedélzeti HMI (ember-gép interfész) technológiák kifejezetten a progresszív gondolkodású, a külvilággal állandó kapcsolatot igénylő vásárlókat célozzák, akik értékelik az autó által nyújtott innovatív, háromdimenziós élményt.

ÚTTÖRŐ TECHNOLÓGIA

A vezető előtti műszeregység egy átlátszó földgömböt formáz, amely hologramként lebeg, egyszerre jelenítve meg az analóg és digitális információkat. A középkonzolon is hasonló stílusban, egy csiszolt kristályszerkezeten, hologramszerűen tűnik fel a klímaberendezés és a fedélzeti szórakoztató rendszer kezelőfelülete, ami így mind a vezető, mind az első utas számára tisztán látható.

A Lexus UX Concept a modern elektronikai megoldások tárháza: az ablaküvegek fényre sötétednek, és a hagyományos külső tükröket apró kamerák helyettesítik. Ezek képe a beépített képernyőkön jelenik meg - ám mindez nem csupán egyszerű dizájn-részlet, hanem tökéletesen beleillik az egész műszerfal 'kifordított' koncepciójába.

Az A-oszlop uszony-motívuma egy újszerű audio-élményben is testet ölt, hiszen a műszerfal utasoldalán egy levehető, mobil zeneközpont kapott helyet.

GALÉRIA