concept cars

TANULMÁNY-
AUTÓK

A Lexus tanulmányautói izgalmas bepillantást engednek a jövő formatervezési irányzataiba.

main menu lexus brand

FORMATERVEZÉSI
INNOVÁCIÓ

Ebben a szekcióban bemutatjuk leglátványosabb formai tanulmányainkat.

hybrid cars

HIBRID
AUTÓK

Sokféle hibrid autó létezik, egy dolog azonban mindegyikben azonos.

lexus service

LEXUS
MÁRKASZERVIZEK

Az Önhöz legközelebbi Lexus Központok vagy márkaszervizek egyszerű keresése.

jarmutartozekok thumb

ALKATRÉSZEK ÉS
TARTOZÉKOK

Az eredeti Lexus alkatrészek és járműtartozékok használatával hosszú távra biztosíthatja autója megbízható működését.

AZ ÖTLET

A Toyota Marine részleg néhány évvel ezelőtt meghívta Akio Toyodát, a TMS elnökét, hogy töltsön néhány napot a vízen, és próbálja ki a Japánban hamarosan bemutatkozó Ponam prémium jacht-családot. Akio Toyodát mesterpilótaként fellelkesítette a turbódízel motorok ereje, akárcsak a modern hajótestek irányíthatósága és stabilitása; a Lexus International márkaimázsért felelős vezetőjeként pedig azonnal felötlött benne, milyen hatásosan egészíthetné ki egy stílusos, nagy teljesítményű prémium jacht a Lexus életstílust.

Ez a gondolat öltött testet abban az elképzelésben, hogy a Marine részleg egy ilyen hajó segítségével vezesse be a Lexust az életstílus és a szabadidős tevékenységek új területére. Az eredményt 2017. január 12-én mutatta be a Lexus, amikor a floridai Miami Beachen, a Biscayne-öbölben fekvő Di Lido szigeten leleplezte a Lexus Sport Yacht tanulmányt.

A DIZÁJN

A hat-nyolcszemélyes, mindennapos kirándulásokra szolgáló, két nagy teljesítményű Lexus V8-as motorral hajtott, modern stílusú és könnyen vezethető nyitott sportjacht megalkotásával a japán Toyota Cityben működő Lexus Formatervezési Központot bízták meg. A tervezőcsapat által készített tanulmányokat 2015 nyarán Tokuo Fukuichi, a Lexus International Co. ügyvezető elnöke és globális formatervezésért felelős vezetője, valamint Shigeki Tomoyama, a Toyota Marine részleg ügyvezetője és Toyoda elnök értékelte. “A Lexus Sport Yacht tanulmány révén kipróbálhattuk, hogyan ültethető át a Lexus formanyelve egy hajóba,” mondta el Yoshihiro Sawa, a Lexus International ügyvezető alelnöke. “A Lexus Formatervezési központ számára izgalmas feladatot jelentett ez a projekt. Erőfeszítésük azért is értékes számukra, mert mozgásba hozta a kreatív energiákat, és gondolatainkat a dizájn és az életstílus felé terelte – vagyis olyan területekre, amelyek kívül esnek az autóiparon, ahol már közismert szereplőnek számítunk.”

A kiválasztott tervet 2015-ben tovább finomították a dizájnerek, miközben a Marine részleg szakemberei nekiláttak a szerkezet és a fedélzeti hajózási rendszerek megtervezésének. A Lexus Sport Yacht tanulmányt Miamiban mutatta be a vállalat, kihangsúlyozva, hogy egyedi projektről van szó, és nem tervezik a hajó gyártását. A hajó elkészítésére a Marine részleg az amerikai Wisconsin államban működő Marquis-Carver Yacht Group of Pulaski céget választotta ki, mivel e vállalatnak komoly tervezési és gyártási kapacitása van, valamint jártas a nagyméretű kompozit szerkezetek kézi munkával történő kivitelezésében.

A HAJÓ

A Lexus Sport Yacht tanulmány fedélzete és külső héjazata törésvonal nélkül öleli körül a belső szerkezetet. Minden elem kézzel szőtt karbonszövettel megerősített kétkomponensű epoxigyantából (más néven szénszál erősítésű műanyagból, azaz CFRP-ből) készült. A CFRP-technológiát versenyautók és szupersportkocsik – például a Lexus LFA – szerkezetének kialakítására használják, illetve nagy teljesítményű repülőgépek, sílécek, kerékpárok és világszínvonalú versenyvitorlások építésénél alkalmazzák.

A Lexus Sport Yacht tanulmány CFRP-szerkezete közel 1000 kg-mal könnyebb, mint egy ugyanilyen jacht üvegszál erősítésű műanyagból készült hajóteste. A hajó vízvonal alatti része lépcsőzetes kialakítású, ami csökkenti a közegellenállást, és nagy sebességnél kiegyensúlyozottabb vezethetőséget kínál.

A tanulmányt két 5,0 literes V8-as benzinmotor hajtja, aminek alapját az a 2UR-GSE nagy teljesítményű erőforrás képezi, ami az RC F kupéban, a GS F sportszedánban és az új LC 500 luxuslimuzinban is működik. Mindkét motor teljesítménye meghaladja a 446 lóerőt, így a jacht akár 43 csomós (79 km/órás) sebességgel is száguldhat; a hajtás hidraulikus vezérlésű kül- és belmotoros (sterndrive) megoldású. A kikötést joystick-irányítás könnyíti meg.

A kapitány egy színes érintőképernyős panelről kezelheti és ellenőrizheti a fedélzeti rendszereket; ezeken a képernyőkön jelennek meg a műholdas navigáció, a digitális diagramok, a felszíni radar, a víz alatti szonár, a világítás és a szórakoztató rendszerek információi. A kapitány ülése motorosan állítható, és a kartámaszok kihajthatók, hogy mindkét oldalról könnyű legyen beülni.

Az első utaskabinban luxuskivitelű Lexus bőr-, fa- és üvegburkolatok teremtenek hívogató hangulatot. A kényelemről hatszemélyes, kanapé-stílusú ülés, asztal és klímaberendezés gondoskodik.

A kabinban kétégős tűzhely, mosogató és beépített hűtőszekrény található, és még a zuhanyrózsa is hibátlan kidolgozással készült.

A beépített audio-video szórakoztató rendszer 4G Wi-Fi és WAN technológiával működik. A zene a mennyezetbe süllyesztett Revolution Acoustics hangsugárzókból árad, és a tökéletes hangminőséget a Mark Levinson® Reference digitális erősítője garantálja.

MŰSZAKI ADATOK

előzetes értékek

Teljes hosszúság 12,7 m
Szélesség 3,86 m
Kapacitás 8 fő
Összteljesítmény 897 LE / 660 kW
Végsebesség 43 csomó

HÁTTÉRINFORMÁCIÓ

1989-es színre lépése óta a Toyota Motor Corporation részeként működő Lexus világszerte közismertté vált kiváló minőségű termékeiről és ügyfelei világszínvonalú kiszolgálásáról. A Lexus International 2011-ben vált a vállalaton belüli vállalattá, koordinálva a márka központi stratégiáját, formatervezését, mérnöki tevékenységeit és termelését. A Toyota Motor Corporation (TMC) Marine részlegét 1997-ben alapították azzal a céllal, hogy prémium jachtokat fejlesszen, amelyeknek fejlett technológiáit és minőségellenőrzési eljárásait a Lexus luxusautók gyártása során tökéletesítette a vállalat. A Toyota Marine Ponam-sorozatában üvegszálas sporthorgász hajók szerepelnek (26 és 28 láb), valamint luxus cabin-cruiserek 31, 35, 37 és 45 lábas méretben; e hajók tartós és csendes héjazata A5083 alumíniumból készül. A Ponam modelleket takarékos turbódízel motorok hajtják, amelyeket a mérnökök a Lexus GX 300d (3,0 literes, 4 hengeres turbódízel) illetve az LX 450d (kettős turbótöltésű, 4,5 literes V8-as dízel) erőforrásaiból fejlesztettek ki. A Toyota Ponam termékkínálata piacvezetőnek számít a japán luxusjacht-kínálatban

A Marquis Yachts LLC egy független magánvállalat, amely a Wisconsin államban található Pulaskiban működik; ez a cég tervezi, formatervezi és gyártja a Marquis Yacht és a Carver Yacht márkákat. A Marquis termékcsalád csúcsmodellje egy 73 lábas, háromszintes luxusjacht üvegszál erősítésű műanyag (FRP) hajótesttel, fedélzettel és felépítménnyel. További információ: A Toyota Marine termékei között 1998 és 2002 között az Epic nyitott hajósorozat és motorcsónak is szerepelt; a főként az USA-ban forgalmazott hajókat a Lexus LS 400 luxusszedán blokkjából kifejlesztett 4,0 literes 1UZ-FE DOHC benzinmotor hajtotta.

További információ: www.marquisyachts.com vagy www.carveryachts.com.

A személyi adatok védelméről szóló európai rendelkezések az Ön privát szférájának védelmét szolgálják. A Lexus cookie-nak is nevezett szövegfájlokat használ, amelyek megjegyzik, hogy Ön melyik oldalakra látogatott el honlapunkon, és ott mit csinált. A Lexus kizárólag a saját honlapjára utaló cookie-kat használ, valamint olyanokat, amelyek hasznos információkat gyűjtenek az Ön számára; például megmutatják a lakóhelyéhez legközelebbi márkakereskedést, vagy az Ön által konfigurált autókat. Kérjük, engedélyezze további cookie-k használatát is, amelyek révén honlapunk még élvezhetőbbé válik az Ön számára.

COOKIE-BEÁLLÍTÁSOK