2017 lexus kineticSeat hero01

A KINETIKUS ÜLÉS KONCEPCIÓ

Kényelmesen ül? Csak azért kérdezzük, mert a Lexus Kinetikus Ülés Koncepció hamarosan teljesen átírja az autóülések tervezésének tudományát. Már maga az üléskárpit fonala is forradalmi újdonság, hiszen négyszer erősebb az acélnál, mégis rugalmasabb, mint a nejlonszálak. A Kinetikus Ülés Koncepciót a 2016-os Párizsi Autószalonon mutattuk be.

A MOZGÁS SZABADSÁGA, A SZABADSÁG KÉNYELME

Az emberi testben a gerinc feladata a fej stabilan tartása. A gerinc biztosítja, hogy a fej még akkor is stabil marad, amikor a medence és a mellkas ellentétes irányban mozognak – például séta vagy futás közben.

Hogy ezt a fajta mozgást az autóülések is biztosíthassák, a mérnökök úgy alakították ki az ülőlapot és a háttámlát, hogy azok a test tömege és a külső erők hatására kinetikus mozgást végezhessenek. Az ülés tehát stabilizálja a jármű mozgása által kiváltott fejmozgást, így a látómező egyenletes és állandó marad.

Az ülésvázon olyan kárpit feszül, amelynek a középpontból kiinduló pókháló-mintázata elég rugalmas ahhoz, hogy szinte teljesen hozzáidomuljon a test idomaihoz, így egyenletesen osztja el a terhelést, ami hosszabb időn keresztül is kényelmes üléshelyzetet biztosít.

REMEKÜL ELNYELI A RÁZKÓDÁST

A háttámla középpontja a lapocka magasságában található, hogy a mellkas könnyen mozoghasson az ülés forgástengelye körül. Ez a megoldás segít a fej pozíciójának megtartásában, és stabil megtámasztást biztosít. Ráadásul így az egész ülés vékonyabb és könnyebb lehet, ami csökkenti az autó tömegét.

A pókhálómintázatú szerkezet egy Qmonos™ nevű műszálból készül, aminek neve a japán 'kumonosu', azaz 'pókháló' szóból ered. Az anyag legfontosabb összetevője egy fehérje, amit mikrobiális fermentációval állítanak elő. A Qmonos™ olyan erős, hogy ha egy 1 cm átmérőjű szállal kikötnének egy Jumbo Jet utasszállítót, az nem tudna felszállni.

Next steps