lexus RC F GT3 hero

TELJESÍTMÉNY

A 2017-ES RC F GT3

A friss és izgalmas kihívások felvállalása fontos része annak, hogy a Lexust luxus életstílus-márkává fejlesszük.

E kihívások egyike az F modellek teljesítményének folyamatos finomítása és növelése. Hisszük, hogy ha tudásunkat és tapasztalatunkat a versenypályákon gyarapítjuk, akkor a Lexus vásárlóinak is emlékezetesebb vezetési élményt nyújthatunk. Ez az oka, hogy az RC F GT3 rajthoz állításával 2017-ben még komolyabban vesszük az autóversenyzést.

Az kevés, ha jó eredményt érjünk el az egyes futamokon. Mi azt akarjuk, hogy egyre növekvő nemzetközi szurkolótáborunk szenvedélyesen biztassa versenyzőinket.
Az RC F GT3 5,4 literes V8-as blokkjához egy hatfokozatú, versenyhangolású szekvenciális sebességváltó kapcsolódik. A motorháztető, a lökhárítók, a hátsó légterelő, a tető, az ajtópanelek, a motor légszűrő-háza és a műszerfal karbonszálas anyagból készült, így az autó tömegét sikerült 1300 kg-ra faragni.

Az RC F GT3 most szerezte meg a sportágat irányító szervezet, a FIA homologizációját, így rajthoz állhat az amerikai és japán bajnokságokon, sőt több európai futamon is indul majd.

Az USA-ban a Lexus két RC F GT3 versenyautót biztosít a 3GT Racing csapat számára, amely az IMSA WeatherTech SportsCar Championship sorozat GTD osztályában fog versenyezni. Japánban az LM Corsa csapat áll majd rajthoz két ilyen autóval a Super GT sorozat GT300 osztályában.

Európában két csapat, a Farnbacher Racing és az Emil Frey Racing versenyzett tavaly a VLN Hosszútávú sorozatban RC F GT3 prototípusokkal; fejlesztőmunkájuk idén is folytatódik, hogy a jövőben még jobb eredményeket érhessenek el az európai GT3 futamokon. A csapatok 2017-ben is rajthoz állnak bizonyos európai versenyeken, többek közt a Nemzetközi GT Open sorozat egyes futamain.

Tavaly a Lexus volt az első ázsiai autógyártó, amely győzelmet aratott a VLN Hosszútávú Bajnokságon; az RC F GT3 prototípus első helyezést ért el az október 8-i Nürburgring Nordschleife futamon.

A Lexus tavaly egy másik versenyutójával, az RC F modellből kialakított GT500 géppel is kimagasló eredményeket ért el. A 2016-os RC F GT500 uralta a japán Super GT sorozat mezőnyét, és a SARD csapat, illetve Heikki Kovalainen és Kohei Hirate pilóták mind csapatszinten, mind pedig egyéniben bajnoki címet szereztek a GT500 kategóriában.

Jármű neve LEXUS RC F GT3
Motor 5,4 literes V8
Teljesítmény 373+ kW (500+ DIN LE)
Forgatónyomaték N/A
Sebességváltó 6 fokozatú szekvenciális versenyváltó
Kerekek 13x18 col elöl, 13x18 col hátul, kerékagy-rögzítés

Fékek acél féktárcsák
Hosszúság 4.845 mm
Szélesség 2.030 mm
Magasság 1.270 mm
Tengelytávolság 2.730 mm
Saját tömeg 1.300 kg

Next steps