
LF-SA
ULTRAKOMPAKT TANULMÁNYAUTÓ
Ez a kalandvágyó, az ismeretlen vidékek felfedezésére született tanulmányautó a 2015-ös Genfi Autószalonon lépett először a nagyközönség elé.
-
AZ LF-SA TANULMÁNY
Arra kértük európai formatervező stúdiónk munkatársait, hogy alkossanak egy ultrakompakt, B-szegmensű 2+2 üléses városi tanulmányautót. Így született meg ez a jármű, amiből szinte árad a hétvégi autós túrák és a hétköznapi városi kalandozások öröme.
Az LF-SA tanulmányautó merészen értelmezi újra a márka L-finesse formatervezési filozófiáját, miközben egy pillanatra sem téveszti szem elől a vezetési élmény fontosságát.
A hétvégi kirándulások és a mindennapos városi autózás életörömét tükröző LF-SA egy olyan jövőbe repíti a szemlélőt, amelyben a Lexus-tulajdonosok még élvezhetik az önálló autóvezetés luxusát, ám legalább ennyire igénylik, hogy körülölelje őket a fedélzeti konnektivitás, a szórakoztatás és a biztonság.
MERÉSZ, KOMPAKT STÍLUS
Bár az LF-SA stílusa kemény, erőteljes és magabiztos, a Lexus formatervezői már-már pimaszul kompakt méretű karosszériát készítettek, hogy az autó fordulékonysága és fürgesége egy vérbeli városi kiskocsi legjobb tulajdonságait idézze.
-
ELŐREMUTATÓ DIZÁJN
A domború és homorú felületek kontrasztja még inkább kihangsúlyozza a kerékjáratok formáját. Ez a megoldás határozott dinamizmust sugall, és még álló helyben is a mozgás érzetét kelti.
-
SZÍNEK KAVALKÁDJA
A kalandvágy a tanulmányautó színvilágában is megnyilvánul: az ezüst Stellar fényezés az űrexpedíciók izgalmát idézi, az utastér látványvilágát pedig a napfogyatkozás hangulata ihlette.
AZ LF-SA UTASTERÉBEN
Kompakt külső méretei ellenére az LF-SA tanulmány utastere meglepően tágas. E térérzet kulcsa, hogy a formatervezők merészen játszottak a fényekkel és a felületekkel, és a hatást tovább fokozza a műszerfal lendületes dizájnja, akárcsak a kormánykerék és a pedálsor különleges kialakítása.

-
VEZETŐKÖZPONTÚ KIALAKÍTÁS
A városi autókban gyakran látható 2+2 üléses belső elrendezés itt egyértelműen a vezető köré csoportosul. A vezetőülés fixen beépített, ám a kormánykerék és a pedálok állíthatók, így tulajdonképpen magát az autót lehet a vezetőhöz állítani, nem pedig fordítva.
-
TÉR A FELFEDEZÉSHEZ
Az első utasülés előre-hátra csúsztatható, hogy a hátsó rész könnyen megközelíthető legyen. A terek felosztásával és az anyagok tudatos használatával a tervezők két tisztán elkülöníthető, ugyanakkor egymást átfedő ovális területre osztották fel a kabint.
-
ÉSZREVÉTLEN ÉS ÖSZTÖNÖS
Az LF-SA fedélzeti szórakoztató rendszerének hologram-stílusú digitális kijelzője szinte észrevétlenül olvad össze a kristályos műszeregységgel, a széles látószögű Head-Up Display rendszerrel és a középkonzol érintőpadjával.
-







