concept cars

TANULMÁNY-
AUTÓK

A Lexus tanulmányautói izgalmas bepillantást engednek a jövő formatervezési irányzataiba.

main menu lexus brand

FORMATERVEZÉSI
INNOVÁCIÓ

Ebben a szekcióban bemutatjuk leglátványosabb formai tanulmányainkat.

hybrid cars

HIBRID
AUTÓK

Sokféle hibrid autó létezik, egy dolog azonban mindegyikben azonos.

lexus service

LEXUS
MÁRKASZERVIZEK

Az Önhöz legközelebbi Lexus Központok vagy márkaszervizek egyszerű keresése.

jarmutartozekok thumb

ALKATRÉSZEK ÉS
TARTOZÉKOK

Az eredeti Lexus alkatrészek és járműtartozékok használatával hosszú távra biztosíthatja autója megbízható működését.

lexus today

A LEXUS MA

Lexus gondolkodásmód: egyedülálló betekintés abba, milyen innovatív módon közelítjük meg a tervezés folyamatát.

HÍREK ÉS ESEMÉNYEK

VISSZA A CIKKEKHEZ

VADONATÚJ LEXUS LC 500: VILÁGPREMIER A 2016-OS DETROITI AUTÓSZALONON

lexus lc500detroit

A VONZÓ ÉS KIFEJEZŐ FORMAVILÁGÚ LUXUSKUPÉ A GLOBÁLIS PRÉMIUMMÁRKA ÚJ KORSZAKÁNAK KÉPVISELŐJE

  • A kupé stílusa, teljesítménye és kézműves kidolgozása a Lexus zászlóshajói közé pozícionálja az új modellt
  • Az LC 500 a márka új padlólemezére épül, ami még jobb menetdinamikát és teljesítményt biztosít
  • Az autó az egyre fejlettebb járműtervezési kultúra szimbóluma; megalkotása során minden eddiginél magasabb szintre lépett a formatervezők és mérnökök közötti együttműködés

lexus lc500detroit 02

Amikor a Lexus LF-LC Concept 2012-ben feltűnt az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon, a sajtó képviselői és a márka rajongói egyaránt azt találgatták, hogy a tanulmányautó lenyűgöző stílusa és drámai megjelenése vajon megvalósulhat-e egy sorozatgyártású 2+2 üléses kupéban is. Négy év telt el az emlékezetes nap óta, s a Lexus ma bemutatta a híres tanulmányautó ötlete alapján megalkotott LC 500 luxuskupét. Ez a provokatív és atlétikus kupé egyértelműen jelzi, milyen irányba halad majd a márka a jövőben.

lexus lc500detroit 03

“Az LC 500 fontos modell a Lexus számára, és személyesen nekem is,” mondta el Akio Toyoda, a Lexus márkaigazgatója és mesterpilótája. “Néhány évvel ezelőtt úgy döntöttünk, hogy a márka jövőjét olyan modellekre alapozzuk, amelyek az emberek szenvedélyét felébresztve tűnnek ki a luxuspiac kínálatából. Legújabb kupé-zászlóshajónk formavilága, teljesítménye és arányai érzékletesen hangsúlyozzák ki márkánk ‘érzelmi’ irányultságát, és világszerte tovább erősítik majd a Lexus népszerűségét.”

A stílusos és lenyűgöző teljesítményű új LC 500 egy célkitűzés szimbóluma is: az autó fejlesztése során a Lexus formatervezői és mérnökei minden eddiginél szorosabban együttműködtek, hogy segítsenek egymásnak az akadályok leküzdésében.

Az LC 500 formai fejlesztésének irányát egy erőteljes és vonzó példakép (az LF-LC) határozta meg, s a mérnökök fáradhatatlanul dolgoztak azon, hogy a sorozatgyártású modell új megoldásai révén a lehető legtöbbet őrizzék meg a tanulmányautóból.

A Lexus márka számára az LC 500 projektje messze túlmutatott egy újabb kupé kifejlesztésén. Az LC 500 megváltoztatta a mérnökök módszereit és a dizájnerek szemléletmódját – vagyis az autó a Lexus új korszakának kezdetét jelenti. “Formatervezőink és mérnökeink közös munkával, egymás után küzdötték le a felmerülő nehézségeket és akadályokat. Úgy érzem, hogy amit elértünk, az jóval nagyobb dolog, mint a tanulmányautó dizájnjának sikeres megőrzése,” nyilatkozta Koji Sato főmérnök.

lexus lc500detroit 04

DIZÁJN

Már első pillantásra is egyértelmű, hogy a mérnökök és dizájnerek együttműködése eredményes volt, hiszen az új LC 500-ba sikeresen ültették át az LF-LC formatervezési ideológiáját.

Az új, sorozatgyártású modell megőrizte a tanulmányautó legfontosabb formai elemeit, arányait és vizuális dinamikáját. Az LC 500 vonzerejét alapjaiban határozza meg a karosszéria atlétikus, áramvonalas kialakítása, érzéki vonalai, érzelmeket ébresztő formái, opcionális karbonszálas tetőszerkezete (alapáron üvegtető jár az autóhoz), és az, ahogyan mindez lenyűgözően alacsony és széles felépítményt, ugyanakkor rendkívül funkcionális, szenvedélyes hangulatot kölcsönöz a járműnek.

Az LC 500 orr-részének legjellemzőbb motívuma a Lexus “orsó formájú” hűtőrácsának erőteljes interpretációja, valamint az új tripla LED fényszórók, amelyekben – különleges dizájnjuknak köszönhetően – az iparág egyik legkeskenyebb vetítőlencséje működik.

Az autó atlétikus profiljának meghatározó elemei a meredeken ereszkedő tetővonal, a levegőt szinte hasító karosszéria, az alacsonyan húzódó motorháztető és a hosszú tengelytávolság, amelyhez kompakt első-hátsó túlnyúlás társul. Az autó hátsó részének látványát a keskeny, többrétegű hátsó lámpatestek egyedi fényeffektusa uralja.

Az LC 500 utasterének dizájnja a dinamikus luxus témájára épít: a kabin kialakítása egyszerre vezetőközpontú és elegáns. A kupé vezetői üléspozíciója lendületes, sportos autózásra csábít, s az ösztönösen megtalálható kezelőszervek magabiztosságot kölcsönöznek a vezetőnek.

“A dizájnerek már a munka kezdeti szakaszában is együttműködtek a mérnökökkel, hogy megértsék, milyen menetdinamikát álmodtak meg a szakemberek az LC 500 számára, majd mindezt a formatervezésben is megvalósították,” mesélte Tadao Mori, az LC 500 vezető dizájnere. “Például részletesen tanulmányoztuk, hová fókuszál a vezető tekintete, és úgy terveztük meg ezeket a felületeket, hogy oda pillantva mindig a lényegre figyelhessen. Ez volt az egyik legelső projekt, amelyben a formatervezőket ilyen mélyen bevonták az autó dinamikai tevézésébe, így sokkal jobban megértettük a fejlesztések célját, s a dizájn révén segíthettünk ezek megvalósításában.”

lexus lc500detroit 05

KAROSSZÉRIA ÉS FUTÓMŰ

Annak érdekében, hogy új dimenziókat nyisson meg a Lexus márka számára, az LC 500-nak minden eddigi Lexus-modellénél lenyűgözőbb menetdinamikát és karaktert kellett kínálnia. A közvetlen, ugyanakkor még kifinomultabb vezetési élmény megalkotása izgalmas kihívást jelentett a mérnökcsapat számára – már csak azért is, mert mindemellett meg kellett őrizniük a Lexus páratlan rugózási kényelmét is, hiszen ez illik egy élvonalbeli luxus sportkupéhoz.

Az LC 500 az első Lexus, amely a márka vadonatúj, prémium hátsókerékhajtású luxus padlólemezére épül; a luxusutók számára tervezett új globális GL-A platform egyelőre egyetlen más Lexus-modellben sem található meg. Az új kupé építési módja előrevetíti a vállalat jövőbeli orrmotoros-hátsókerékhajtású járműveinek alapjait.

Annak érdekében, hogy az új kupé megfeleljen a célkitűzéseknek, a Lexus a vállalat történetének legmerevebb önhordó karosszériáját alkotta meg.

Sato elmondta: “A szokásosnál háromszor több időt fordítottunk a lineáris kormányzás és az úttestről érkező minél tökéletesebb visszajelzések kutatására és fejlesztésére. A futómű merevségének és geometriájának tökéletesítésére is erősen összpontosítottunk. A terméktervezési folyamat továbbfejlesztésének köszönhetően a futómű merevsége világszínvonalú, akárcsak az oldalirányú gyorsulás idején tapasztalható teljesítménye.”

lexus lc500detroit 06

HAJTÁSLÁNC

Az LC 500 erőforrásának alapja az RC F és GS F modellekből már jól ismert és bevált, magas fordulatszámú 5,0 literes V8-as blokk, ami az autó hátsó kerekeit hajtja. A V8-as szívómotorra a sima, egyenletes gázreakciók és a borzongató hang miatt esett a választás. A teljes egészében alumíniumból készített, 32 szelepes V8-as tervezett teljesítménye 467 LE, forgatónyomatéka pedig 527 Nm.

A hajtóerő hátsó kerekekhez juttatásában fontos szerepet játszik az új fejlesztésű, 10 fokozatú automata sebességváltó is (a legelső ilyen egység egy luxusautóban), amelynek fokozatváltási ideje a duplakuplungos váltókéval vetekedik.

A padlólemez és a hajtáslánc gondos tervezésének köszönhetően az LC 500 olyan teljesítményt és agilitást nyújt, ami igazán szokatlan a négyszemélyes kupék világában: a tervek szerint a jármű kevesebb mint 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-96 km/órás sebességre.

lexus lc500detroit 07

FEDÉLZETI ELEKTRONIKÁK

Ebben a kupé-zázlóshajóban mutatkozik majd be 2017-ben a Lexus Multimédia csomag, amelynek frissebb, gyorsabb és sokoldalúbb szoftvere számos jövőbeli fejlesztés és egy grafikus felhasználó kezelőfelület alapjául szolgál majd. Az autó utasai kivételes hangzást élvezhetnek; az audiofil Mark Levinson csomag opcióként rendelhető, az alapfelszereltség listáján pedig egy új, prémium Pioneer audiorendszer szerepel.

Az LC 500 felszereltségében természetesen megjelenik a Lexus jól ismert biztonsági technológiája, a Lexus Safety System + is, amely számos aktív biztonsági berendezést egyesít: az ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS), amely segít megelőzni az ütközéseket vagy mérsékelni hatásukat; a sávtartó asszisztenst (LKA), ami megakadályozza, hogy az autó kisodródjon a sávból; az automatikus távfény-vezérlést (AHB), ami éjszaka optimális látási viszonyokat teremt; valamint a minden sebességtartományban működő, dinamikus radaralapú sebességtartó automatikát (All-speed DRCC).

lexus lc500detroit 08

MŰSZAKI ADATOK LC 500
Teljesítmény 467 LE_473 DIN LE / 7.100 1/perc
Forgatónyomaték 389 lb-ft_527 Nm / 4.800 1/perc
Sebességváltó 10 fokozatú automata
Ülések száma 4
Teljes hosszúság 4.760 mm
Szélesség 1.920 mm
Magasság 1.345 mm
Tengelytávolság 2.870 mm
Hajtás módja Hátsókerékhajtás
Túlnyúlás Első: 920 mm – Hátsó: 970 mm
Keréktárcsa mérete (elöl és hátul) 1. 21 col 2. 20 col 3. 20 col
Gumiabroncs mérete 1. E: 245/40 RF21, H: 275/35RF 21 2. E: 245/45 RF20, H: 275/40RF 20 3. E: 245/45 RF20, H:275/40 RF20
Gyorsulás 0 – 96 km/órára 4,5 másodpercen belül

A személyi adatok védelméről szóló európai rendelkezések az Ön privát szférájának védelmét szolgálják. A Lexus cookie-nak is nevezett szövegfájlokat használ, amelyek megjegyzik, hogy Ön melyik oldalakra látogatott el honlapunkon, és ott mit csinált. A Lexus kizárólag a saját honlapjára utaló cookie-kat használ, valamint olyanokat, amelyek hasznos információkat gyűjtenek az Ön számára; például megmutatják a lakóhelyéhez legközelebbi márkakereskedést, vagy az Ön által konfigurált autókat. Kérjük, engedélyezze további cookie-k használatát is, amelyek révén honlapunk még élvezhetőbbé válik az Ön számára.

COOKIE-BEÁLLÍTÁSOK