concept cars

TANULMÁNY-
AUTÓK

A Lexus tanulmányautói izgalmas bepillantást engednek a jövő formatervezési irányzataiba.

main menu lexus brand

FORMATERVEZÉSI
INNOVÁCIÓ

Ebben a szekcióban bemutatjuk leglátványosabb formai tanulmányainkat.

hybrid cars

HIBRID
AUTÓK

Sokféle hibrid autó létezik, egy dolog azonban mindegyikben azonos.

lexus service

LEXUS
MÁRKASZERVIZEK

Az Önhöz legközelebbi Lexus Központok vagy márkaszervizek egyszerű keresése.

jarmutartozekok thumb

ALKATRÉSZEK ÉS
TARTOZÉKOK

Az eredeti Lexus alkatrészek és járműtartozékok használatával hosszú távra biztosíthatja autója megbízható működését.

lexus today

A LEXUS MA

Lexus gondolkodásmód: egyedülálló betekintés abba, milyen innovatív módon közelítjük meg a tervezés folyamatát.

LF-SA TANULMÁNY

A LEXUS LF-SA TANULMÁNYAUTÓ VILÁGPREMIERE A 2015-ÖS GENFI AUTÓSZALONON

LF SA cutout 960 001

A vállalat 2014-ben ünnepelte a legelső Lexus, az LS 400 szedán megjelenésének 25. évfordulóját, s a Lexus ez alkalomból arra kérte európai formatervező stúdiója, az ED2 munkatársait, hogy alkossanak meg egy ultrakompakt, B-szegmensű 2+2 üléses városi tanulmányautót.

Merész és érzelmeket ébresztő megjelenésével az LF-SA tanulmány jól példázza a Lexus szenvedélyes kötődését a jövő dizájn-trendjeihez, és a vállalat törekvését, hogy új, még ismeretlen területeket hódítson meg.

Egy olyan jövőben, amit még inkább áthat a technológia és a virtuális valóság, az LF-SA tanulmányautó továbbra is a vezető köré épül, kihangsúlyozva a Lexus meggyőződését, hogy a luxus csúcsa mindig is a vezetési élmény marad.

Az LF-SA tanulmányautón már első pillantásra feltűnik, milyen merészen értelmezi újra a márka L-finesse formatervezési filozófiáját, miközben egy pillanatra sem téveszti szem elől a vezetési élmény fontosságát, ami a Lexus progresszív luxusának legfontosabb eleme.

A hétvégi kirándulások és a mindennapos városi autózás életörömét és pezsgését tükröző LF-SA egy olyan jövőbe repíti a szemlélőt, amelyben a Lexus-tulajdonosok még élvezhetik az önálló autóvezetés luxusát, ám legalább ennyire igénylik, hogy körülölelje őket a fedélzeti konnektivitás, a szórakoztatás és a biztonság.

Ez a fajta kalandvágy a tanulmányautó színvilágában is megnyilvánul: az ezüst Stellar fényezés az űrexpedíciók izgalmát idézi, az utastér látványvilágát pedig a napfogyatkozás hangulata ihlette.

KÜLSŐ FORMATERV

A Lexus tervezői úgy alkották meg az új Lexus LF-SA tanulmányt, hogy hosszúsága csupán 3.450, szélessége 1.700, magassága pedig 1.430 mm legyen. Ez a kompakt kialakítás egy vérbeli városi kisautó manőverező képességével és fürgeségével ruházza fel a robusztus és magabiztos járművet.

Az LF-SA látványosan formált karosszériája izgalmas és avantgárd hangulatot sugall, a 'Time in Design' stílusú formaterv pedig azt a benyomást kelti, mintha minden nézőpontból más és más autót szemlélnénk.

A középen elhelyezett Lexus-emblémából sugárirányban szétfutó szögletes mintázat az orsó formájú hűtőrács legújabb változatát vetíti elénk: a kétdimenziós minták térbeli alakzatba rendeződnek, meghatározva az első sárvédők és az oldalsó karosszériaelemek formavilágát is, kiemelve a tanulmányautó széles és határozott kiállását.

A domború és homorú felületek kontrasztja még inkább kihangsúlyozza a kerékjáratok formáját - különösen a hátsó sárvédőét, amelynek erőteljes domborulata határozott dinamizmust sugall, és még álló helyben is a mozgás érzetét kelti.

A hűtőrács formája a hátsó rész kialakításában is egyértelműen visszaköszön. Az L alakú hátsó lámpatestek szinte pillérként tartják a hátsó szélvédőt, de az autón a Lexus más jellegzetes formai elemei is könnyen felfedezhetők: ilyenek például a sok helyütt - egyebek mellett a nappali világításban is - látható nyílhegy-motívok.

AZ UTASTÉR DIZÁJNJA

Rendkívül kompakt külső méretei ellenére az LF-SA tanulmány utastere meglepően tágas. E térérzet kulcsa, hogy a formatervezők merészen játszottak a fényes felületekkel; jó példa erre a műszerfal lendületes dizájnja, ami hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét.

A városi autókban gyakran látható 2+2 üléses belső elrendezés itt egyértelműen a vezető köré csoportosul. A vezetőülés fixen beépített, ám a kormánykerék és a pedálok állíthatók, így tulajdonképpen magát az autót lehet a vezetőhöz állítani, nem pedig fordítva.

Ugyanakkor az első utasülés előre-hátra csúsztatható, hogy a hátsó rész könnyen megközelíthető legyen.

E kettős funkcionalitás - aminek középpontjában a vezető áll - az utastér teljes kialakításában érvényesül, hiszen a terek felosztásával és az anyagok tudatos használatával a tervezők két tisztán elkülöníthető, ugyanakkor egymást átfedő ovális területre osztották fel a kabint.

"A fedélzeti szórakoztató rendszer hologram-stílusú digitális kijelzője egybeépül a műszeregységgel és a széles látószögű Head-Up Display rendszerrel."

A személyi adatok védelméről szóló európai rendelkezések az Ön privát szférájának védelmét szolgálják. A Lexus cookie-nak is nevezett szövegfájlokat használ, amelyek megjegyzik, hogy Ön melyik oldalakra látogatott el honlapunkon, és ott mit csinált. A Lexus kizárólag a saját honlapjára utaló cookie-kat használ, valamint olyanokat, amelyek hasznos információkat gyűjtenek az Ön számára; például megmutatják a lakóhelyéhez legközelebbi márkakereskedést, vagy az Ön által konfigurált autókat. Kérjük, engedélyezze további cookie-k használatát is, amelyek révén honlapunk még élvezhetőbbé válik az Ön számára.

COOKIE-BEÁLLÍTÁSOK